Kristýna KŮSTKOVÁ (*1994)

Stipendistka NADAČNÍHO FONDU NA PODPORU VÁŽNÉ HUDBY v roce 2020

Kristýna absolvovala klasický zpěv na Konzervatoři v Pardubicích. Díky svému výjimečnému talentu záhy vystupovala s mnoha známými pěveckými osobnostmi, jmenovitě například se Štefanem Margitou, Petrem Nekoracem a Adamem Plachetkou.

Aktuálně je studentkou AMU v Praze a zároveň absolventkou magisterského programu na Mannes School of Music v New Yorku, kde měla možnost vystoupit například v Bohemian National Hall či Carnegie Hall. Je vítězkou mnoha tuzemských soutěží a zároveň držitelkou několika prestižních studijních grantů a také ocenění Gold Crystal Heart Award za šíření české kultury v USA. V sezóně 2022/2023 ji čeká hostování ve Státní opeře Praha, Jihočeském divadle a Divadle J.K.Tyla.

Marek ŠVEJKAR (*1995)

Stipendista NADAČNÍHO FONDU NA PODPORU VÁŽNÉ HUDBY v letech 2017 a 2019

Marek je první český klarinetista přijatý na Conservatoire National Supérieur de Musique et de Danse de Paris, vítěz mnoha mezinárodních soutěží a do roku 2020 člen Akademie komorní hudby.

Absolvoval Pražskou konzervatoř, Conservatoire à Rayonnement Régional de Paris a v současné době ukončuje svá magisterská studia na Conservatoire National Supérieur de Musique et de Danse de Paris.

V roce 2019 vystoupil ve Washingtonu D.C., kde měl tu čest zahrát při oslavách 30. výročí Sametové revoluce a téhož roku vystoupil se členy Karajan Akademie Berlínské filharmonie v Berlíně.

V roce 2018 vystoupil s Orchestre de Paris a Ensemble Intercontemporain v Pařížské filharmonii pod taktovkou Daniela Hardinga, Matthiase Pintschera a Sakari Oramo. Ve stejném roce se stal členem uskupení Ensemble ECCE (Ensemble dočasné kolektivní tvorby), který je zaštítěn IRCAM (Institutem pro tvorbu moderní hudby), který existuje jako jediný na světě v Paříži.

Dále byl pozván na svůj sólový debut v rámci festivalu Pražské jaro, který proběhl v květnu 2017 v pražském Rudolfinu. Spolupracoval se sólistkou Evou Garajovou při nahrávání alba pro ArcoDiva a zároveň byl pozván k natáčení sólového alba Philippa Berroda. Vystoupil na mnoha hudebních festivalech v tuzemsku i v zahraničí a sólově hrál s předními českými orchestry, jako např. Česká filharmonie pod vedením Jiřího Bělohlávka.

Martina MIHULKOVÁ (*1992)

Stipendistka NADAČNÍHO FONDU NA PODPORU VÁŽNÉ HUDBY v roce 2020

Martina absolvovala Pražskou konzervatoř, bakalářské studium na klasickém oddělení Guildhall School of Music and Drama v Londýně  a magisterské studium na jazzovém oddělení tamtéž. Její studia podpořili Ministerstvo kultury ČR, Český hudební fond, Nadace Život umělce, Nadační fond na podporu vážné hudby, Split Infinitive Trust a stipendijní fond GSMD.

V současné době pedagogicky a umělecky působí v Londýně. Věnuje se výuce dětí i dospělých a sbírá hráčské zkušenosti v hudbě orchestrální i jazzové.

Hostovala v orchestrech Filharmonici města Prahy, Český národní symfonický orchestr, Plzeňská filharmonie, Severočeské divadlo, Komorní filharmonie Pardubice, Talichův komorní orchestr, Orchestr Berg.

V Británii vystoupila se Southampton Philharmonic Society, jako sólistka s World Harmony Orchestra a pravidelně se účastní natáčení s Guildhall Studio Orchestra.

Její současnou specializací je brazilská hudba. Třetím rokem působí v samba ansámblu Rhythms of the City, který pravidelně veřejně vystupuje a momentálně připravuje angažmá v jubilejních oslavách britské královny. Je uměleckou vedoucí projektu Offbeat Collective zaměřeného na žánry samba, baião, choro, brazilský jazz a MPB, s nímž vystupuje na londýnské klubové scéně.

Kristýna ŽÁKOVÁ (*1995)

Stipendistka NADAČNÍHO FONDU NA PODPORU VÁŽNÉ HUDBY v roce 2019

Kristýna vystudovala dvě střední školy najednou. Gymnázium Jana Keplera, kam nastoupila na osmiletý program doplnila o Pražskou konzervatoř. Hru na violoncello absolvovala u prof. Strašrybkové.

Na Royal Academy of Music v Londýně byla přijata v roce 2018 po přijímacích zkouškách, na které jela především proto, že si chtěla vyzkoušet, zda se v cizí zemi před profesory na prestižní škole nezhroutí a dovede zahrát tak jako doma. Do Londýna byla přijata k dvouletému magisterskému studiu na Post Graduate Certificate.

Nadále rozšiřuje svůj repertoár současné i klasické vážné hudby pro sólové violoncello. Pořádá bytové koncerty, na kterých sama hraje, soukromě učí a působí jako lektorka v Hudbě pro Radost, kde zpívá a tancuje s malými dětmi. Experimentuje se zvukem, hlasem i s formou koncertů a připravuje koncertní programy speciálně pro děti.